Cart

אין מוצרים בסל הקניות.

יין אדום הוא אחד המשקאות העתיקים ביותר המוכרים לאדם – והוא מוזכר בהרחבה בתנ"ך ובמקורות עתיקים רבים אחרים. למעשה, לאורך רוב שנות העת העתיקה – יין אדום נחשב לבריא ובטוח לשתייה אפילו יותר ממים. ראייה לכך ניתן למצוא במקורות היסטוריים שמראים כי יין אדום שימש משקה נפוץ ברומא העתיקה – ככל הנראה יותר ממי שתייה.

גם היפוקרטס, אבי הרפואה, המליץ בכתביו על היין האדום – וקבע כי המשקה החריף מסוגל לסייע במניעת זיהומים ובהורדת חום. מאז ימי קדם ועד היום עברו הרבה מים בנהר, אבל דבר אחד לא השתנה: הסגולות הבריאותיות של היין אדום. גם כיום ממליצים רופאים ומחקרים רבים על צריכת יין אדום בשל יתרונותיה הבריאותיים ללב, למניעת גידולים סרטניים, לתזונה מאוזנת ואף לאיכות השינה.

חשוב לזכור שאנו מדברים על צריכה מתונה של יין: בין כוס אחת לשלוש כוסות ביום. צריכה גבוהה יותר כמובן שאינה מומלצת לטווח ארוך. מעבר לכך, היתרונות הבריאותיים של היין האדום לא רלוונטיים למשקאות אלכוהוליים אחרים – הם קיימים בצורה מופחתת ביין לבן אך לא במשקאות כמו בירה או וודקה. בקיצור, יין אדום הוא בדיוק מה שהיה חסר לכם בתפריט עד היום.

למה דווקא יין אדום?

בשורה התחתונה, המחקר הרפואי המודרני מראה כי אנשים שמקפידים על שתיית יין אדום לאורך זמן נהנים מתוחלת חיים גבוהה יותר. הסיבה המרכזית לכך היא שביין נמצאים נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) רבים, שמונעים את תהליכי החמצון בגופנו ומאריכים את אורך החיים של תאי הגוף. נוגדי החמצון הללו מזוהים גם עם מניעת טרשת עורקים וסיוע לפעילותה התקינה של מערכת הדם – כולל הורדת לחץ הדם.

מחקר שנערך במדינת ניו יורק בקרב יותר מ-1,500 בני אדם הראה שאלו ששותים כוס אחת עד שלוש כוסות של יין אדום ביום – נהנים מפעילות טובה ותקינה יותר של מערכת הדם בכל המבחנים והבדיקות.

בנוסף, מחקרים אחרים מראים כי שתיית יין אדום מסייעת גם לפעילותה של מערכת החיסון, למניעת זיהומים שונים כמו שפעת ולהתמודדות טובה יותר עם מחלות עונתיות.

וזה לא נגמר שם: ישנן עדויות לכך שצריכת יין אדום מפחיתה את הסיכון להתפתחות גידולים סרטניים, בהם סרטן הריאות, סרטן המעי הגס וסרטן השחלות. הסיבה לכך היא אותם נוגדי חמצון – שמשפרים את זרימת הדם לתאי גופנו ולסילוק רעלנים מסרטנים.

נכנס יין – יוצא שומן

יתרון מפתיע נוסף של היין האדום הוא התרומה לאיכות התזונה ולשמירה על משקל גוף בריא. בין החומרים הטבעיים הנמצאים ביין נמצא רסוורטרול (Resveratrol) – שמסייע לשריפת השומן וליצירת תחושת שומע. כך מסייע הרסוורטרול למניעת עלייה במשקל ולאכילה מסודרת בזמני הארוחות.

יין ישמח לבב אנוש

גם אם נשים בצד את כל היתרונות הבריאותיים המשמעותיים – היין האדום הוא עדיין נוכחות חיובית בחיינו. רבים מאיתנו נהנים לסיים את יום העבודה העמוס עם כוס של יין איכותי ומרגיע – וכך להפיג מעט את תחושות המתח שמלוות את החיים המודרניים.

בנוסף, יין אדום מכיל מלטונין – הורמון שמסייע למחזור השינה התקין. כך היין האדום מסייע לשימור השגרה היומית הטבעית שלנו, להפחתה בבעיות שינה ולשיפור בריאות הנפש והתחושה הכללית. זוהי ממש תרופת פלא טבעית למצב הרוח.

סיכום

בכמויות מתונות, ליין אדום השפעות חיוביות רבות על הבריאות שלנו – ויכולת משמעותית לצמצם התפתחות של מחלות מזיקות. אז בפעם הבאה שאתם בוחרים בקבוק יין איכותי – זכרו שמדובר בהשקעה של ממש בבריאות, בשלווה ובתחושה החיובית. אז יאללה – תוציאו את הפותחן 🙂

הצטרף למועדון לקוחות

    דילוג לתוכן